zaterdag 9 juli 2011

Kabouter Slab

Op een dag, zo'n week of drie geleden: ik liep rond in het Voddekot (aka het Slunsekot) en zag daar een hoop rollen staan met felgekleurde badstof. Ik kreeg meteen een leuk idee, kocht een halve meter in vijf felle kleurtjes, kapte er nog wat biaislint bij en eens thuisgekomen begon ik vol moed aan het knippen van mijn badstofjes en de applicaties voor erop. Want, u leest het goed, ik was van plan om eens het appliceren te proberen.

En hoe beter dan op een drietal superschattige slabben voor mijn kleine man? En omdat die gisteravond al lag te ronken, besloot ik dan maar om mijn grote man als model te kiezen om ze aan u voor te stellen.


Ondertussen leerde ik weer twee belangrijke lessen bij wat betreft biaislint:
  1. Biaislint blijft ECHT wel beter zitten als je het twee keer stikt. Het loont dus ECHT de moeite om niet gewoon de boel dubbel te plooien met je stof ertussen, maar om het in twee keer te doen. Dubbel werk, maar veel minder kans dat gans je boeltje loskomt en je toch moet herbeginnen.
  2. Een gouden tip van mijn schoonmoeder:  biaislint stikt stukken makkelijker als je vooraf het lint al eens dubbel strijkt. 
En mijn biais zelf maken, dat probeer ik de volgende keer, want ik vond hier en hier een goede uitleg...

Slabberdeslabberdeslab!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten