vrijdag 29 juli 2011

Je vous présente: le sac a baguette ...

Toen ik deze morgen de kinderen bij mijn ouders dropte en terloops vertelde dat ik vandaag een zakje zou maken met een leuk stofje dat ik nog liggen heb, om daarin plastieken zakjes te stoppen, vroeg mijn pa lachend of ik niet iets dergelijks kon maken om een stokbrood in te steken. Mijn ouders hebben namelijk een stacaravan in Noord-Frankrijk, zo een gezellig blikken doosje van een paar vierkante meter met een piepklein keukentje en een nog piepkleiner eetplaatsje waar je amper plaats hebt om je versgebakken ochtendlijke baguette te leggen voor je hem opeet...

Vanaf nu is dat probleem opgelost want kan hij hangen in deze zelf ontworpen "sac a baguette", die in een halfuurtje helemaal ineen stak dankzij mijn fantastisch overlockmachien. En voor wie vindt dat deze zak misschien een beetje te lang is (met uitgestreken gezicht): ze hebben HELE GROTE baguetten in Frankrijk *grin* !!!    

Een patent zal ik er niet op kunnen nemen, want iemand was mij voor. Voor mijn eigen geplande plastiekzakjeszakje heb ik helaas ook geen tijd meer, dat zal dus maar moeten wachten ...

Een week later: ondertussen werd de sac à baguette ook uitgetest en bleken de stokbroden in Frankrijk toch niet zo lang te zijn als ik ze mij voorstelde (ach, als je maar denkt dat ze langer zijn dan ze effectief zijn, ben je ook gelukkig). Ik heb daarom een goede 15 cm van dat ding gekapt, het is nu ongeveer 55 cm lang. Mo 't is de lengte niet die telt hee  :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten