dinsdag 6 september 2011

Fried red tomatoes

Wat lees ik vandaag op Facebook? Iemand heeft teveel tomaten. Als hevige tomatenfan vind ik dat dat eigenlijk al niet kan, teveel tomaten hebben, want de tomaat is zowat de veelzijdigste én lekkerste groente die ik ken. En ja ik weet het, technisch gezien is een tomaat geen groente maar fruit, maar ik doe daar al niet aan mee. Maar wat ik vooral wou zeggen is dat er een poepsimpel en keirap recept bestaat om een megalekkere tomatensaus te maken die zowel warm als koud kan gegeten worden en die overheerlijk is bij zowat alle soorten vlees (mijn voorkeur gaat echter uit naar brochetjes), maar ook bij bvb boontjes, rijst enz. 

Het recept is zodanig simpel dat ik er zelfs geen recept-titeltje voor ga maken. Je neemt zoveel tomaten als je wil, snijdt deze in grove stukken en kapt daar ongeveer 1/3 van die hoeveelheid gesneden cougettes bij. Je bakt dit boeltje in wat olijfolie (eerst zonder deksel en na een 10-tal minuten met deksel) en doet er dan (bij voorkeur verse en veeeeel) rozemarijn en/of tijm bij. Bijkruiden met wat peper en zout en eventueel ook wat bruschettakruiden (verkrijgbaar bij OIl & Vinegar maar ook op heel wat andere plaatsen) en klaar! Smaakt de saus wat te zuur, dan kun je dat oplossen door wat suiker of ketchup bij de saus te voegen. Smakelijk !!!    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten