woensdag 28 september 2011

By yon bonnie banks ...

Een Schots rokje.

Omdat Schotse ruitjes nu eenmaal tijdloos zijn, en er lekker punky uitzien (ook bij kleine meisjes). Omdat ik gisteren naar chic et pas cher ben geweest en daar uiteraard iets in elkaar moest prutsen. Omdat ik al even geen rokje meer had gemaakt. Maar vooral omdat ik een tijdje geleden een rete- maar dan ook RE-TE-COOL stofje gevonden heb bij Verkempinck...

Het werd een combinatie van twee ZsaZsa-rokjes: ik begon met het patroonloze plooirokje, maar omdat ik geen rits wou steken zette ik er een band met elastiek aan, zoals in het zwierrokje. Onderaan gewoon overlockt (of 'gesurgeleerd' zoals 1 van mijn naailes-medeleerlingen het gisteren noemde), want met een zoom zou het te kort worden, en zo ziet het er nog wat punkyer uit :-)

Et voila:


P.S.1: De maak-je-eigen-draagdoek tutorial zal helaas niet voor deze week zijn, maar ik vermoed dat er toch niet echt zoveel mensen op zitten te wachten ...

P.S.2: Het verslag van het Dementia-weekend volgt spoedig !!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten