zaterdag 25 juni 2011

Multitasken ...

Deze morgen, 9u. De kindjes worden langzaam wakker (Maxim vooral heel langzaam, want die was zo lief geweest om ons vannacht om 5u30 nog eens om een flesje te vragen ...) en terwijl ik stil lig te luisteren naar het ronkende geluid dat manlief naast mij ligt te maken, rinkelt de telefoon. Het duurt een tel of drie voor ik het win van de zwaartekracht, maar het lukt toch om op te nemen. Aan de andere kant van de lijn mijn schoonzusje, die zichzelf -geheel terecht en onder het motto 'naaien is veel plezanter als je ondertussen wat kan kletsen' (ja, wij vrouwen kunnen dat, twee dingen tegelijk, alhoewel ... (zie verder)) - uitnodigt om deze ochtend bij mij een stikseltje te komen doen. 


Een goed uur later is ze daar gezet, naaimachien in de ene hand, naaidoos in de andere, en begint op 't gemak en met een cola light in de onmiddellijke nabijheid haar A-lijn rok in donkere jeans en met roze biesje verder af te werken. Ik besluit het deze week gemaakte T-shirtje nog eens te maken (ha ja, want Miek van Gemaakt heeft gezegd 'je hebt pas iets in je vingers als je het een keer of twee, drie hebt gemaakt', en ze heeft gelijk!) en begin ook lustig te stikken.


T-shirt nr. 1: fucked up :-(
Ik kwam echter snel tot de conclusie dat vrouwen toch niet zo goed kunnen multitasken als ze beweren, want door al dat kletsen is mijn T-shirtje volledig mislukt. Het boordje aan de mouwen is veel te kort gestikt, en het boothalsje is al helemaal niet wat het zou moeten zijn ... 

Er is een oud Oostends spreekwoord dat zegt: "Je ku nie klappn en brein" (voor de niet-verstaanders: je kan niet praten en breien tegelijkertijd), vandaag is bewezen "da je ook nie ku klappn en noain". Om het met de woorden van mijn dochter te zeggen: vala si.  

T-shirt nr. 2: zie ne keer hoe proper !!!
Ik probeerde het daarom deze namiddag nog eens opnieuw, en wat blijkt? Zonder geklets - en dus uiteraard met een pak meer concentratie - ging het perfect !! 

Ach, gelukkig is er niet te veel stof vermoost en heb ik er nog genoeg over om het nog eens te proberen.

Daarnaast had ik een hele gezellige ochtend en een toffe babbel met mijn schoonzus ...

En da's wat telt!    


Geen opmerkingen:

Een reactie posten