vrijdag 24 juni 2011

Ik ben een hippe trien, ik heb een overlockmachien!

Miek van Gemaakt had onlangs het geniale idee om bij naaimachienfabrikant Janome een voorstel te doen voor een bulkaankoop van overlockmachines om zo de prijs te drukken, dus ik besloot twee weken geleden - in een impulsieve bui en zonder ooit 1x met een overlock gewerkt te hebben - mezelf een vervroegd verjaardagsgeschenkje cadeau te doen: my own personal overlockmachientje.   

Gisteren was het zover en reed ik Twingo-gewijs het centrum van Brugge in, waar ik het Gemaakt-atelier (dankzij mijn TomTom) moeiteloos vond. Minder moeiteloos was het leren bedraden van zo'n machien (scheel dat je daarop kan kijken man!), maar eens alles op zijn plaats zat was het tijd voor de eerste creatie.

U kent het wel: stofje kiezen, stofje knippen, een beetje foefelen, nog een beetje prutsen, vooral ook wat onoverkomelijke foutjes maken en veeeeeel langer bezig zijn dan je in eerste instantie denkt, maar na een paar uur zwoegen uiteindelijk apetrots zijn op het resultaat:  het werd een retecool T-shirt voor mijn kleine man, die er vandaag al mee ligt te pronken in zijn poef! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten