zaterdag 31 maart 2012

Hello blogje, my old friend ...

... I've come to talk to you again. 't Was gelijk een beetje veel te lang geleden dat ik nog eens iets op deze blog gepost heb. En dat terwijl er toch eigenlijk wel erg veel gebeurd is. 


In het kort: 



  • ik heb de sprong in het koude Noordzeewater overleefd, het was niet alleen plezant maar we hebben er ook nog eens 2000 euro mee verzameld, die we aan Siska gingen afgeven aan het Glazen Huis, op de radio en de TV kwamen EN daarenboven ook nog eens onze MFL-verzoekplaat te horen kregen
  • naaigewijs produceerde ik 1 pyjama voor mijn mammie, 2 rokken voor dochterlief, 1 teleurstellende rok voor mezelf, ben ik bezig met een kleed voor mezelf en een top secret project waar ik (geheel in Vlaamse TV-sterren-stijl) "nu nog niets over kwijt kan" maar waarover later meer
  • ik ben sedert midden december op dieet, wat ondertussen resulteert in een 7-tal kilo's minder (hurray!). De eerste diëtist wees ik na enige tijd vriendelijk de deur. Met de tweede diëtist gaat het en pak beter, dat kan ook niet anders, want ze is een goede vriendin die lief maar kordaat het dieetzweepje hanteert :-)
  • zoon- en dochterlief kwamen de winter door zonder al te veel ziekteverschijnselen, maar dochterlief haalt de schade momenteel in met een nogal zware valling. Zoonlief kreeg er ondertussen ook een 6-tal tanden bij en doorspartelde een groeispurt of drie, waardoor hij zich nu erg comfortabel voelt in een maatje 86. Dochterlief zindelijk krijgen blijft dan weer problematisch, but we're getting there, traag maar zeker ...
En met mij gaat het redelijk, ondanks de vele beslommeringen en kopzorgen, ondanks de moeilijke en pijnlijke gesprekken die ik de voorbije maanden en weken heb gevoerd, ondanks de paniek van 'hoe moet ik hier in godsnaam door?", ondanks het verdriet om wat onvermijdelijk komen zal. Ik hou mijn hoofdje omhoog en ben dankbaar voor de steun en het begrip die mijn gezin, familie en vrienden mij geven....          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten